Pielęgnacja Polek - do czego się przyznajemy, czego unikamy, na czym nam zależy
Zwracasz uwagę na skład kosmetyków? Jeśli tak, to jesteś w zdecydowanej większości! Polki stają się coraz bardziej świadomymi konsumentkami, a coraz więcej firm kosmetycznych wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Jesteś ciekawa, jak Twoje preferencje wypadają na tle innych?
Aż 90% Polek przykłada wagę do składu kosmetyków – tak wynika z badania Rytuały pielęgnacyjne Polek, przeprowadzonego przez markę CD w 2016 r. Obecnie to nie atrakcyjne opakowanie, ani cena produktu odgrywają znaczenie – na decyzje zakupowe większości z nas wpływ ma receptura preparatów do pielęgnacji. Wiemy więcej o komponentach kosmetyków, jesteśmy świadome ich wpływu na nasze zdrowie, skutkiem czego szczegółowo czytamy etykiety. Na co jeszcze zwracamy uwagę?
Wszechobecne silikony i parabeny
Według badania co druga Polka słyszała o parabenach i silikonach niepochlebne opinie i to właśnie je najchętniej wykluczyłaby z używanych kosmetyków. Pomimo że są bardzo popularne, coraz częściej możemy znaleźć produkty pozbawione kontrowersyjnej substancji konserwującej oraz składnika wykazującego silne właściwości zwilżające. Staramy się unikać także SLES-ów – siarczany te, dzięki wytwarzaniu dużej ilości piany, szybko i skutecznie oczyszczają, jednak mogą przyczynić się do podrażnień skóry.
Kosmetyki hipoalergiczne
Prawie 45% badanych deklaruje, że szuka na opakowaniu kosmetyków informacji o ich hipoalergiczności. Jest to najczęstsze i najważniejsze kryterium brane pod uwagę przy wyborze produktów do pielęgnacji. Dlaczego? Wiele konsumentek ma problem z nadwrażliwością skóry, a na jej stan dodatkowo źle wpływają składniki takie jak barwniki, substancje zapachowe i inne, drażniące lub blokujące pory.
Wegańska pielęgnacja
Zwolenniczek kosmetyków pozbawionych składników zwierzęcych z każdym rokiem przybywa. Nadal jednak wegańskość nie jest czynnikiem determinującym zakup w takim stopniu jak hipoalergiczność. Kto zatem wybiera produkty stworzone zgodnie z poszanowaniem praw zwierząt? Jak się okazuje, to młode Polki (do 29 lat) najchętniej spośród wszystkich grup wiekowych sięgają po wegańskie preparaty. Z badania wynika również, że trend kosmetyków wegańskich i bliskich naturalnym metodom jest tym popularniejszy, im większe miasto. Prawdopodobnie jest to spowodowane szerszą dostępnością tego typu produktów w tych miejscach. Aż połowa młodych konsumentek deklaruje, że stosuje pielęgnację wegańską, a co trzecia wie, jakie wymogi ona spełnia. To bardzo ważny aspekt, ponieważ nadal wiele osób uznaje terminy „wegański” i „wegetariański” za tożsame.
Zobacz
Jak stylizować włosy męskie w 2024 roku?
Gdy myślimy o stylizacji włosów męskich, warto zauważyć, że trendy i techniki stale się...
4 zalety spodni dresowych
Współczesna moda staje się coraz bardziej otwarta na potrzeby konsumentów. Na topie są nie...
Tampony, podpaski czy kubeczki menstruacyjne –...
fot. materiały prasowe Wybór artykułów higienicznych to bardzo indywidualna kwestia...
Komentarze (0)