Polecamy

Wszystko, co powinniśmy wiedzieć o siłowni, a wstydzimy się...

Współpraca

Strefa Beauty

Pielęgnacja Polek - do czego się przyznajemy, czego unikamy, na czym nam zależy

Zwracasz uwagę na skład kosmetyków? Jeśli tak, to jesteś w zdecydowanej większości! Polki stają się coraz bardziej świadomymi konsumentkami, a coraz więcej firm kosmetycznych wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Jesteś ciekawa, jak Twoje preferencje wypadają na tle innych?

Aż 90% Polek przykłada wagę do składu kosmetyków – tak wynika z badania Rytuały pielęgnacyjne Polek, przeprowadzonego przez markę CD w 2016 r. Obecnie to nie atrakcyjne opakowanie, ani cena produktu odgrywają znaczenie – na decyzje zakupowe większości z nas wpływ ma receptura preparatów do pielęgnacji. Wiemy więcej o komponentach kosmetyków, jesteśmy świadome ich wpływu na nasze zdrowie, skutkiem czego szczegółowo czytamy etykiety. Na co jeszcze zwracamy uwagę?

Wszechobecne silikony i parabeny

Według badania co druga Polka słyszała o parabenach i silikonach niepochlebne opinie i to właśnie je najchętniej wykluczyłaby z używanych kosmetyków. Pomimo że są bardzo popularne, coraz częściej możemy znaleźć produkty pozbawione kontrowersyjnej substancji konserwującej oraz składnika wykazującego silne właściwości zwilżające. Staramy się unikać także SLES-ów – siarczany te, dzięki wytwarzaniu dużej ilości piany, szybko i skutecznie oczyszczają, jednak mogą przyczynić się do podrażnień skóry.

Pielęgnacja skóry

Kosmetyki hipoalergiczne

Prawie 45% badanych deklaruje, że szuka na opakowaniu kosmetyków informacji o ich hipoalergiczności. Jest to najczęstsze i najważniejsze kryterium brane pod uwagę przy wyborze produktów do pielęgnacji. Dlaczego? Wiele konsumentek ma problem z nadwrażliwością skóry, a na jej stan dodatkowo źle wpływają składniki takie jak barwniki, substancje zapachowe i inne, drażniące lub blokujące pory.

Wegańska pielęgnacja

Zwolenniczek kosmetyków pozbawionych składników zwierzęcych z każdym rokiem przybywa. Nadal jednak wegańskość nie jest czynnikiem determinującym zakup w takim stopniu jak hipoalergiczność. Kto zatem wybiera produkty stworzone zgodnie z poszanowaniem praw zwierząt? Jak się okazuje, to młode Polki (do 29 lat) najchętniej spośród wszystkich grup wiekowych sięgają po wegańskie preparaty. Z badania wynika również, że trend kosmetyków wegańskich i bliskich naturalnym metodom jest tym popularniejszy, im większe miasto. Prawdopodobnie jest to spowodowane szerszą dostępnością tego typu produktów w tych miejscach. Aż połowa młodych konsumentek deklaruje, że stosuje pielęgnację wegańską, a co trzecia wie, jakie wymogi ona spełnia. To bardzo ważny aspekt, ponieważ nadal wiele osób uznaje terminy „wegański” i „wegetariański” za tożsame.

Zobacz

Kolagen: siła superhelisy

Termin „kolagen” pojawia się  w kosmetologii niemal tak często jak...

Jak na dłoni

Proces starzenia się najczęściej kojarzy nam się ze zmianami zachodzącymi na twarzy. Z...

5 zasad pielęgnacji cery po 25. roku życia

Kiedy skóra zaczyna się starzeć? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak...